Dunai hajókiránduláson jártunk

2022. június 3-án és 4-én az Európa Kollégiummal kétnapos jutalomkiránduláson vehettünk részt.

Az első úti cél Szendrő vára volt, mely a középkorban a szerb állam ideiglenes fővárosaként szolgált. Megismerhettük a vár építésének körülményeit, illetve az erődítmény legendáit. A vár tetejéről pedig csodálatos kilátás tárult a szemünk elé.

Délutáni programunk során ellátogattunk a Galambóci várba, amely a Duna déli oldalán fekszik. A vár a középkorban fontos erődítmény volt, mindamellett a történelme folyamán számtalan gazdát cserélt. A körbevezetést követően szabadon bejárhattuk a vár különböző pontjait.

Ezt követően elfoglaltuk szállásunkat, ahol elfogyasztottuk vacsoránkat, ezután pedig szabadon tölthettük a napunk hátralevő részét.

Másnap feledhetetlen hajókiránduláson vehettünk részt. Lélegzetelállító, érintetlen környezet tárult a szemünk elé.

Programunk folytatásában meglátogattuk a Vaskapu I. vízerőművet, ahol rövid látogatást tettünk, de annak ellenére számos új információval bővíthettük tudástárunkat.

Ebéd után elindultunk vissza Újvidékre, a hazaúton röpke pillanatra kitérőt tettünk az Ezüst-tónál. Miután visszaértünk a kollégiumba, részt vettünk a Nemzeti Összetartozás tüzének a meggyújtásán, amely egy jelképes lezárása volt a kirándulásnak, hiszen nem csak az impressziók és élmények szerzése szempontjából volt fontos e kirándulás. A legfontosabb momentuma, hogy kapcsolatokat alakítsunk ki egymás között. A záróprogram összefoglalta a kirándulás fő mozzanatát és célját, hogy ÖSSZETARTOZUNK.